Wednesday, February 20, 2008

#33

Κάνοντας τη διαδρομή από τον Λευκό Πύργο μέχρι τον Άγιο Παντελεήμονα πάνω σε ένα #33 λεωφορείο του ΟΑΣΘ, αντιλήφθηκα ότι παρόλο που εντυπωσιάστηκα από την ανακοίνωση της επόμενης στάσης από ηχογραφημένη γυναικεία φωνή, δεν μου πέρασε ποτέ από το μυαλό πως ξέρει το λεωφορείο ότι πλησιάζει στη στάση. Οπότε ρώτησα τον οδηγό.

Μου είπε ότι το λεωφορείο έχει GPS. Μου είπε ότι όταν ακολουθείς την προβλεπόμενη διαδρομή για τον αριθμό σου, λειτουργεί εξαιρετικά καλά, και ανάλογα με τη θέση σου ανακοινώνει την στάση. Μου είπε ότι αν είναι πρωί και οι δρόμοι άδειοι και αποφασίσεις να τρέξεις παραπάνω από τα 50χλμ/ώρα, το GPS δεν σε προλαβαίνει και ανακοινώνει τις στάσεις αφού τις έχεις περάσει. Μου είπε ότι το λεωφορείο στέλνει διαρκώς δεδομένα για την θέση και την ταχύτητα του στα κεντρικά. Μου είπε ότι τα δεδομένα τα χρησιμοποιούν σε περίπτωση που κάποιος γκρινιάρης τηλεφωνήσει στα κεντρικά να διαμαρτυρηθεί ότι το λεωφορείο δεν σταμάτησε στη στάση που περίμενε. Μου είπε ότι το κέντρο κάνει online δειγματοληπτικό έλεγχο στα λεωφορεία που είναι σε κίνηση, και καμιά φορά δίνει εντολές μέσω του CB στον οδηγό να σταματήσει να τρέχει, ή να εξηγήσει γιατί έχει μείνει ακίνητος τόση ώρα.

Και μου είπε ότι κάποτε τους φαίνονταν εξωφρενική η ιδέα της κατάργησης των εισπρακτόρων, και τώρα έχει εντυπωσιαστεί με το πως έχει αλλάξει η τεχνολογία την δουλειά του.

5 comments:

Oneiros said...

"Σγολή Τυφλώωωων..."
Άμα μάθουν να οδηγάνε κιόλας ώστε να μη σαπίζουν τις γριούλες με τις μπαντιές τους, κι αν η τεχνολογία τους επιτρέψει στα εκδοτικά να δίνουν ρέστα χωρίς φέσι θα εντυπωσιαστώ κι εγώ.

uncle said...

το ίδιο συμβαίνει και όταν έχει πολύ κίνηση. σου ανακοινώνει άπειρες φορές την επόμενη στάση, και ας έχεις μετακινηθεί από την προηγούμενη θέση σου 0,01cm. Παράνοια.

Το θετικό της όλης φάσης είναι ότι οι επιβάτες που συχνά χρησιμοποιούν το αστικό, προσαρμόζουν και την καθημερινή τους ομιλία σε σχέση με την καινουρια υπηρεσία. λ.χ. χτές που επέστρεφα σπίτι, χτυπά το κινητό του δίπλα μου. ακούστηκε μια φωνή "μεγάλε, που είσαι τώρα?" και ο διπλανός μου απάντησε "Λευκός Πύργος 1"!!

Acro said...

Ααααχ να μην κάνω κατάχρηση εδώ (ξανά) για την οδήγηση των "αστικατζίδων" αυτή τη φορά. Όχι όλων προφανώς, αλλά αυτό το "κράτος εν κράτι" του ΟΑΣΘ δεν παίζεται. Ούτε τα περιπολικά δεν περνάνε τόσα κόκκινα φανάρια όσα τα λεωφορεία. Για την εξυπηρέτηση του επιβατικού κοινού, ναι. ΟΚ. Αυτό αναιρεί τον Κ.Ο.Κ.;
Όσο για τα GPS, οδηγός λεωφορείου μου γκρίνιαζε ότι τους παρακολουθούν και τους φωνάζουν από το CB κλπ. Δεν καταλαβαίνω δηλαδή, μέχρι τώρα που δεν τους βλέπανε, έκαναν και καμιά στάση για ρετσίνες καθ' οδόν; Σταματούσαν και λίγο στο σπίτι τους; Η χρήση αυτής της τεχνολογίας είναι καλή. Θα χρειαστούν μερικές βελτιώσεις και προσαρμογές, όπως πάντα, αλλά από το να κάθεσαι στη στάση και να αναρωτιέσαι αν ποτέ εμφανιστεί λεωφορείο, καλό είναι να βλέπεις με ελπίδα τον πίνακα να μετράει χρόνο (έστω και πλασματικό)

Unknown said...

Ναι αυτό με το χρόνο είναι και το πιο τρελό.. ακόμα και στα φανάρια που υπάρχει η αντίστροφη μέτρηση.. αν και το θεωρώ τελείως άχρηστο... σε κρατάει εκεί απασχολημένο και όντως ο χρόνος περνάει πιο ευχάριστα... :)

Anonymous said...

Εγώ θα πω ότι μιας και αναφέρθηκε η ταχύτητα των λεωφορείων και ήσουνα και σε 33, θυμήθηκα τον Παύλο...

Παύλος is ενας οδηγός της γραμμής του 33 ο οποίος έχει βγεί πια στη σύνταξη λογικά. Πολύ μορφή. Με άσπρα μαλλιά και γένια και γυαλιά Ray-Ban από τότε που τον θυμάμε (8 χρονών) πήγαινε πάντα με 30-40km/h ανεξαρτήτως κίνησης. Έλεγε ότι η διαδρομή πρέπει να κρατήσει 50 λεπτά από το τέρμα στην Βενιζέλου μέχρι τον Άγιο Παντελεήμονα και όποιος δε γουστάρει να κατέβει. Και αυτό γινότανε. Ο κόσμος τον έβριζε και αυτός *χ/ του. Ο μύθος λέει ότι κάποτε έτρεχε πολύ και προκάλεσε θανατηφόρο ατύχημα και του έμεινε ψυχολογικό τραύμα.

Ο χειρότερος εφιάλτης τότε ήτανε να περιμένεις το 33 κανένα σαραντάλεπτο και να σου σκάσει ο Παύλος. Πωπω φρίκες!!!!